Mijn panter man furcifer pardalis ambilobe is tijdens de WK finale plots gesneuveld! we zouden meteen na de finale richting Kroatië rijden maar dat werd wat later in de eerste helft zag ik hem verschrikt na beneden komen, terrarium is 1.60 hoog maar had verder geen oog voor hem, in de rust ging ik kijken en lag hij languit op een zij met de tong volledig uit zijn bek! Ik vermoede het al dat was het einde, bij het uitnemen werd dit meteen bevestigd, helemaal slap, heb hem meteen begraven, het dier is 3.5 jaar oud geworden niet oud ze kunnen 7 jaar worden, afgelopen winter was het ook al een keertje mis , ingevallen ogen bijna zwart kleurend toen dacht ik al dat die zou dood gaan heb hem toen wel vitamine ad3 toegediend en hem in een schoendoos gelegd hij bleef wel recht liggen, de volgende ochtend was de doos nog dicht en dacht ik dat die wel dood zou zijn, maar tijdens het ontbijt ging het deksel plots van de doos en stak meneer vrolijk zijn kop eruit, hij heeft nog 7 goede maanden gehad en nog een week voor die echt heen ging nog vrolijk gepaard , vind het jammer maar ik ga niet verder met de soort,
Het vrouwtje is misschien zwanger, weet dat nog niet zeker, maar als dat zo zou zijn zou dat prachtig zijn dat hij het nog een keertje geflikt heeft

ik heb het een leuke ervaring gevonden ook met deze soort te kweken en het laatste nest heb ik zelf aan de man gebracht en nog steeds contact met de meeste kopers , echt leuk beter dan verkopen aan een opkoper!
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik het terrarium ombouwen tot een dendrobates palladium maar hier over later meer.
Eduard.