Intellagama l. lesueurii van Rage

Forum voor hagedissen gerelateerde onderwerpen.
Ragecrusher
Beheerder
Antispam: Nee
Contacteer:

Re: Intellagama l. lesueurii van Rage

Ongelezen bericht door Ragecrusher » ma 27 mei 2019, 10:47

Eén van de vrouwen heeft deze vrijdag(nacht) haar eieren gelegd. Ik vrees dat ik ze te laat ontdekt heb voor een goed resultaat te krijgen. 2 van de eieren lijken nog wel goed bol te staan. Zal afwachten worden maar ik vermoed toch dat de man nog te jong is.

Andere vrouw volgt binnenkort daar zij nog duidelijk hoogzwanger is. :)

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » di 28 mei 2019, 11:16

Hier zijn ze 2 weken geleden bij de tetrastigma gelegd daar is de bodem wat vochtiger, ik heb niet eens gekeken of het wat is, geloof het wel zo langzamerhand :)

Ben dan toch erg benieuwd hoe het bij jou gaat uitpakken Thomas of het eindelijk een keer gaat lukken.
P.s horen jullie nog wel eens van Sus? die zou toch ook zolangzamerhand een nest jonkies kunnen hebben!

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » ma 03 jun 2019, 10:43

Niets meer van Sus gehoord nee. Laatste wat ik weet is dat ze enorme rugproblemen had.

2de vrouw heeft ook gelegd maar die eieren waren duidelijk onbevrucht.
En ik denk niet dit jaar al jongen te hebben maar de 2 eieren die er goed uitzagen doen dat nog steeds. Zal volgende week eens doorschijnen uit nieuwsgierigheid.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » zo 01 mar 2020, 15:17

Belofte maakt schuld. Verblijf wat anders ingericht, gewoon omdat het kan en omdat ik nu even reparaties kon/moest uitvoeren. Ga binnenkort ook nog eens proberen er wat planten in te zetten, momenteel is het enkel een Ficus benjamina die het wat uithoudt.
Intellagama lesueurii lesueurii - Enclosure - 20200301 (1).jpg
Intellagama lesueurii lesueurii - Enclosure - 20200301 (2).jpg
"Als je nu denkt dat ik voor jou vanonder mijn lekker warme lamp ga komen..."
Intellagama lesueurii lesueurii 'Truce' - 20200301 (1).jpg
Spark, de vrouw die nagenoeg elke winter "wakker" blijft. Andere vrouwtje, Bleach, ligt dan weer nog lekker te tukken.
Intellagama lesueurii lesueurii 'Spark' - 20200301 (1).jpg
En voor wie het zich zou afvragen, ja het jong leeft nog en oogt kerngezond. Op aanraden van collega hobbyist van wie de man komt, direct eerste jaar zelfde temperaturen geven als de ouders. Diertje ligt dus momenteel veel te slapen. Maar oogt vol en kerngezond ook al heeft het haast 2 maand niet meer gegeten. Net als mammie en pappie dus. ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » ma 02 mar 2020, 11:58

Mooie dieren Thomas :G zien er inderdaad kerngezond uit, hier zijn ze nu sinds 2 weken actief, zie ik het goed dat je het verblijf met plaktape bij elkaar houd :scratch_one-s_head:

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » ma 02 mar 2020, 13:17

Haha nee, die waren er bij het begin aangeplakt terwijl de schuifprofielen aan het drogen waren. Zijn er nooit meer afgekomen. :D

Wat ik allemaal anders zou doen wanneer ik een nieuw verblijf voor ze zou bouwen... Gelukkig leren we van onze fouten. :G

Plaats reactie