opbouw kas Eduard.

Forum voor serre en kas gerelateerde onderwerpen.
Eduard
Paleosuchus
Antispam: Nee

opbouw kas Eduard.

Ongelezen bericht door Eduard » ma 07 feb 2011, 16:54

16 jaar geleden heb ik een grote verbouwing gehad, ja en al dat puin moest weg, aangezien ik ook plannen gemaakt het voor de bouw van de kas en later aansluitend aan de kas de veranda moest er toch een nieuw terras komen, gelijk een betonnen muurtje gestort zodat ik kon gaan aanvullen,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het ophogen van de vijver,
Afbeelding

Afbeelding

Het raam links is later door geslepen en ingang van de kas geworden[ schuifdeur in spouw]
Afbeelding

Eduard.
Laatst gewijzigd door Eduard op zo 25 nov 2018, 17:25, 17 keer totaal gewijzigd.

leroy
Hydrosaurus

project [huis] terras en kas!

Ongelezen bericht door leroy » ma 07 feb 2011, 22:53

mooie foto's en wat een project zeg, ik kan me niet meer bedenken hoe jou voorgevel en een paar jaar geleden uitzag.
Maar mooi dat je al zo'n lange tijd in hetzelfde huis woont, dat zie je steeds minder hahaha :D

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » di 08 feb 2011, 12:18

Heb het vandaag maar net even doorlezen. Echt super Eduard, ben zeker benieuwd naar meer. Kan maar al te goed aannemen dat er in jouw huis veel bloed, zweet en tranen zitten. Maar dat maakt het resultaat net nog mooier.
Ben benieuwd naar meer. ;)

Wat zat er overigens in dat buitenterrarium dan?

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Doris » di 08 feb 2011, 12:25

Het is gelukt! Mooi zeg, als ik zo'n huis zou hebben zou ik er ook niet meer weggaan. Het enige wat ik nog verlang is een huis met een grotere tuin.
Ik ben ook erg benieuwd naar het vervolg.
Voor wijn bij het water, moet er water bij de wijn!

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » di 08 feb 2011, 13:12

Hoi, volgende keer de bouw van de kas!
Gr.Eduard.
Laatst gewijzigd door Eduard op do 20 okt 2011, 22:26, 3 keer totaal gewijzigd.

sus en mark
Paleosuchus

Ongelezen bericht door sus en mark » di 08 feb 2011, 14:29

Zow men respect ed.
pfff wat een werk,inderdaad bloed zweet en tranen, vooral tranen van geluk toen je klaar was met alles.
Nou ja klaar ik ben van mening dat je nooit klaar ben met klussen in een huis, altijd wel iets he.
maar het resultaat mag er zijn, en kan me goed voorstellen dat als je zo een huis hebt en zo veel werk eraan vericht dat je nooit meer weg wilt.
En kan niet wachten op meer fotos echt super :G
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

MC-Reptiles
Paleosuchus

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » di 08 feb 2011, 15:15

Man, wat een verbouwing, respect :G

De mensen van tegenwoordig willen allemaal een huis waar je zo in kan.

gr,

Mark

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » di 08 feb 2011, 15:23

Hoi Sus, nee klaar is het als we zelf gaan! Je blijft veranderen, gelukkig beperkt het zich nu tot wat tuinwerk zeg maar ! De grote zaken zijn klaar, kwestie van bijhouden, en ja hoe ouder des te hoger je eisen worden t.o.v materialen, vroeger vond je alles te duur, maar naar een tijd kwam je daar toch weer op terug, en had je dubbele uitgaven! Beter wat langer doorsparen , zo heb ik 2 keer de woonkamer totaal veranderd en de keuken ook, maar in de keuken komt dat vliering verhaal ook weer terug in samenhang met de kasbouw [ hoogte] dat werkt ontspannend hoge ruimtes,wel spinweb gevoelig!

@ Mark, dank je , maar ik had in de beginfase een collega die zij gooi dat geval plat en bouw het zelfde weer op dan ben je goedkoper uit dan dat je jaren gaat renoveren! Ik verklaarde hem toen voor gek ,maar achteraf had hij gelijk! Maar dit heeft ook wat, alles is scheef trap kraakt [slecht voor inbrekers ] en ja na 30 jaar is het een stuk van je zelf je kent het helemaal.
Gr. Eduard.

Jan Paul
Beheerder

Ongelezen bericht door Jan Paul » di 08 feb 2011, 16:05

EDUARD schreef:Hoi Sus, nee klaar is het als we zelf gaan! Je blijft veranderen, gelukkig beperkt het zich nu tot wat tuinwerk zeg maar ! De grote zaken zijn klaar, kwestie van bijhouden, en ja hoe ouder des te hoger je eisen worden t.o.v materialen, vroeger vond je alles te duur, maar naar een tijd kwam je daar toch weer op terug, en had je dubbele uitgaven! Beter wat langer doorsparen , zo heb ik 2 keer de woonkamer totaal veranderd en de keuken ook, maar in de keuken komt dat vliering verhaal ook weer terug in samenhang met de kasbouw [ hoogte] dat werkt ontspannend hoge ruimtes,wel spinweb gevoelig!

@ Mark, dank je , maar ik had in de beginfase een collega die zij gooi dat geval plat en bouw het zelfde weer op dan ben je goedkoper uit dan dat je jaren gaat renoveren! Ik verklaarde hem toen voor gek ,maar achteraf had hij gelijk! Maar dit heeft ook wat, alles is scheef trap kraakt [slecht voor inbrekers ] en ja na 30 jaar is het een stuk van je zelf je kent het helemaal.
Gr. Eduard.

Weet je Ed, vind dit echt geweldig om te zien, wat een opluchting dat ik niet de enige randdebiel ben op deze aardkloot ;) :yahoo: Maar des te mooier, hoeveel meer wil je genieten van het huis waarin je woont, jij kent immers alle inch en outs niet dan, precies zoals hier... De materialen die je zegt klopt ook, echter hoeft dit niet gelijk nieuw te zijn om even goed of sterk te zijn, vandaar dat ik 2e hands verkies in deze weggooi maatschappij... Wel bijna nieuw, maar gewoon gebruikt, teveel bestelt of krasjes etc etc.... En heel veel natuursteen welke ik bij gratis aangeboden advertenties weghaal uit mijn buurt van Marktplaats, haal ik het zelf uit de tuin en al dat, iets meer werk maar scheelt bakken met geld.

Techniek is andere koek, dit moet gewoon goed zijn, al bouw ik een hoop zelf want juist dit vind ik geweldig ;) Maar wel met goed materiaal, zo gebruik ik bijv. heel veel unicor vloerverwarmingsbuizen, gebruik ik echt overal voor....

lex83
Iguana

Ongelezen bericht door lex83 » di 08 feb 2011, 17:08

Mooi stekkie daar Eduard, kost wat werk maar zo te zien zit je heel mooi!

Ben nou 1/2 de verhuizing, zijn over en moeten alleen de laatste dingen nog opruimen. Maar ben toch wel blij dat we niet gigantisch veel hoeven te verbouwen. Ja straks nog een keer de badkamer, het toilet, de keuken doen we nu al. Daarbij de bijkeuken en berging nog eens van dat golfplaten dak afhelpen, cv in het huis aanpassen etc. Maar als ik merk hoe slecht de vrouw tegen al dat verbouwen kan ben ik toch wel blij dat we een goed onderhouden huis(1954) hebben gekocht.

enne JP, hier bij ons op het installatie bedrijf hebben we amper een goed woord voor unicor.....heeft ook wel wat met de vertegenwoordiger te maken hoor ;) wij gebruiken Henco(map) is goedkoper en beter, kan bijvoorbeeld tot 90gr met garantie terwijl unicor bij 70gr ophoud.

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » wo 09 feb 2011, 16:37

De kasbouw!,
hier te zien dat er ruim een meter uitgegraven is, om straks een ruim grond mengsel te kunnen verwerken in het te beplante gedeelte,
Afbeelding

Afbeelding

De isolatie in trechtervorm naar het middelpunt gelegd ! Al is dat moeilijk te zien, voor de afwatering van het grondwater,
Afbeelding

Op het tempex is een druklaag aangebracht om dit vervolgens met een waterdicht cement mengsel af te werken,
Afbeelding

Dit is het laatste vak, ik maak het in facetten omdat dan daar ook de scheuren ontstaan,
Afbeelding

De opbouw van het ruwe materiaal wel leuk dan zie je het groeien, leuke fase ;)
Afbeelding

Afbeelding

Het constructieve gedeelte,
Afbeelding

Het doorslijpen van de het raamkozijn voor het plaatsen van een schuifdeur in de spou,
Afbeelding

En hier zie je het oude dak en dat er een aansluiting gemaakt moet worden naar de nok van het keukendak, deze hoogte zal ook bepalend zijn voor de later te bouwen veranda,
Afbeelding

Eduard.
Laatst gewijzigd door Eduard op zo 25 nov 2018, 17:50, 5 keer totaal gewijzigd.

sus en mark
Paleosuchus

Ongelezen bericht door sus en mark » wo 09 feb 2011, 19:07

pff wat een werk :grin:
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

gup29
Paleosuchus

Ongelezen bericht door gup29 » wo 09 feb 2011, 20:59

Goed en lekker bezig! Hopelijk dat het snel wat beter weer word. Is aardig frisjes buiten nu.

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » wo 09 feb 2011, 23:39

Hoi, dit was 12 jaar geleden, volgens mij ben je nog niet helemaal wakker! Wat te lang achterelkaar doorgewerkt aan je vivarium :grin: , maar het was een heuse klus ja.
Gr. Eduard.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » do 10 feb 2011, 11:49

Wat waren ook alweer de afmeting van de kas Eduard?
Ga dit met arendsogen volgen, goede ideeën opdoen voor later. ;)

Als je het resultaat ziet, heb je al dat werk er wel voorover.

Plaats reactie