Planning Gup zen hok :)

Forum voor serre en kas gerelateerde onderwerpen.
Ragecrusher
Beheerder
Antispam: Nee
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » wo 30 mar 2011, 21:23

Piepschuim is altijd leuk als je een muizenplaag wil ja. :lol:
Gewoon zelfde materialen gebruiken die je zou gebruiken voor je huis te isoleren. ;)

bart-outenaar
Paleosuchus

Ongelezen bericht door bart-outenaar » do 31 mar 2011, 08:14

ikzelf zou zorgen voor ventilatie aan de buitenzijde van isolatie, volpompen met korrels wordt ook vaak bij oude huizen gedaan(na-isolatie)
dit scheelt leuk in de stookkosten, maar de kosten die deze mensen (vaak) ervaren na 5-10 jaar om de binnenmuren schimmelvrij te maken en opnieuw schilderen zijn hoger dan je kunt besparen.
is een verhaaltje probleem vervangen door een ander probleem.

opbouw isolatie in houten wand van binnen naar buiten bij een wand met houten staanders van 45x69 (2"x3")

afwerking; kan hout of gips zijn, in dit geval is kunststof aan te raden.

dampDICHTE foilie; houdt dampen tegen van binnen naar buiten; te plaatsen tegen de binnenzijde van de staanders

isolatielaag tussen staanders en tegen de binnenkant aangedrukt; hier zijn 65mm steenwol, glaswol,temp-ex,en de duurdere soorten geschikt
zorg dat hier rondom alles dicht zit.

dampDOORLATENDE foilie geplaatst aan de buitenzijde van de staanders.

rachel/tengel/latjes vertikaal over de staanders en foilie heen geslagen; ventilatieruimte

buitenbekleding; geplaatst op de latjes aan de onderzijde vrijhouden (kier van 10 mm) i.v.m. ventilatie buitenzijde

tegen de bestaande muren is ook aan te raden om een voorzetwand te maken waar ventilatie aan de buitenzijde van gup zen hok gecreeerd wordt.
ben je vanplan het ooit af te breken bouw dan niet tegen de bestaande muren aan.

ben je vanplan om het binnen 10 jaar toch weer af te breken kun je een stuk makkelijker bouwen en niet ventileren.
zorg dan wel voor een waterdichte afwerking binnen (bijv. kunststof = trespa/plastica enz.)
dan merk je de schimmels en rottende delen pas bij de sloop.

gup29
Paleosuchus

Ongelezen bericht door gup29 » vr 01 apr 2011, 16:30

Thanks Bart!
Snap het helemaal. Heb net te horen gekregen dat de huizen waar ik in woon binnen 2 jaar gesloopt gaan worden.. Heb ik weer.. Zit je net gesetteld kun je weer verhuizen. Word er echt moe van van die k..t woning bouw.
Maar goed ga voor nu gewoon ffe helemaal niks doen en straks als ik die woning heb aangewezen om te wonen (waar een tuin bij moet zijn) ga ik daar wel aan de gang.
Ben aan de andere kant niet echt van plan om te willen gaan verhuizen. Woon hier nu net 3 maanden dus dan hadden ze me dat wel even eerder mogen zeggen van de sloop. Maar jah ze zien maar wat ze doen. Verhuizen heb ik nu geen geld meer voor en heb net de laatste doos uitgepakt. Ben niet van plan om aan de gang te blijven.

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Doris » vr 01 apr 2011, 22:59

Mmmm waardeloos Gup, maar dan heeft het idd weinig zin dit nu door te zetten.
Hoop voor je dat je voorlopig nog even kan zitten daar!
Voor wijn bij het water, moet er water bij de wijn!

gup29
Paleosuchus

Ongelezen bericht door gup29 » za 02 apr 2011, 10:37

Ja idd. Is echt waardeloos.. Als me volgende huisje een betonne vloer heeft ga ik daar een binnenvijver maken want ben het eigenlijk gewoon meer dan zat om de hele tijd een planning te gaan maken en dat het dan weer door omstandigheden weer niet door kan gaan. Schiet gewoon niet op zo, dus dan maar klein en als de zekerheid is over de volgende woning dat ik daar gewoon kan blijven dan ga ik wel uitbreiden.

Plaats reactie