kas

Forum voor serre en kas gerelateerde onderwerpen.
turtleboy

kas

Ongelezen bericht door turtleboy » za 14 mei 2011, 10:15

Ik beschik sinds 2002 over een kleine tuin kas van ca,2x3M,omdat ik van mening ben dat Europese landschildpadden alleen op deze manier verantwoord gehouden kunnen worden en ik een stalling voor de winter nodig had voor de vele planten die ik heb.
De kas is verhoogd en staat op een laag beton blokken in het midden onder de schuifdeur is een afsluitbare opening waar de schildpadden in en uit de kas kunnen naar het buitenverblijf.
Het probleem is alleen dat je alles over de deur rail moet tillen maar dat is te overbruggen.
Nu dient zich alweer het volgende probleem aan de panters kunnen nog maar net door de opening en uitgraven is geen optie omdat dit bij regen vol water loopt,dus ga ik de boel maar ophogen met een betonblok.
De kas komt dan een stuk hoger wat weer ten goede komt aan de planten die ook hoger worden en de schildpadden kunnen weer zonder problemen in en uit.
Nu is dit natuurlijk allemaal leuk en aardig maar als de kas hoger wordt gaat de geleiding rail van de schuifdeur ook mee omhoog met het gevolg dat ik de zware potten met planten veel hoger moet tillen en wil ook geen deur met scharnier en de rail onderbreken gaat ook niet dus dat wordt nog lachen straks.Maar goed,ik zal er wel wat op verzinnen het is niet anders en je moet wat over hebben voor je hobby. :D

grt,Bert

lex83
Iguana
Antispam: Nee

kas

Ongelezen bericht door lex83 » za 14 mei 2011, 11:47

wat is het probleem? je moet gewoon de kast genoeg ophogen dat je er zelf met planten ook onder door kan :P

turtleboy

kas

Ongelezen bericht door turtleboy » za 14 mei 2011, 11:49

lex83 schreef:wat is het probleem? je moet gewoon de kast genoeg ophogen dat je er zelf met planten ook onder door kan :P

:lol:

gup29
Paleosuchus

kas

Ongelezen bericht door gup29 » za 14 mei 2011, 22:40

Gewoon krik er bij en ophogen. Makkelijkste oplossing.
Hahaha Lex je bent me der 1 hahahaha

lex83
Iguana

kas

Ongelezen bericht door lex83 » zo 15 mei 2011, 07:37

Potverdorrie...ikke maar stik serieus doen en word hier gewoon in de maling genomen..... :lol:

is een deur in een deur geen oplossing? zeg maar zoals je bijvoorbeeld die garage deuren met een loopdeur hebt? Dat je de schuifdeur of een deel van de wand waar hij in zit scharnierend maakt? dan kun je de schuifdeur voor dagelijks gebruik gebruiken en bij het verhuizen van de planten doe je de scharnier deur open?

(of een 2e deur op een andere plek erin maken?)

PS: met die opmerking bleef ik wel binnen het gedachte beleid van Quolibet.....onze forum oprichter heeft ook een joekel van een gat onder zijn kas gegraven omdat die ruimte voor z'n plantjes en beestjes nodig had :P

turtleboy

kas

Ongelezen bericht door turtleboy » zo 15 mei 2011, 13:21

lex83 schreef:Potverdorrie...ikke maar stik serieus doen en word hier gewoon in de maling genomen..... :lol:

is een deur in een deur geen oplossing? zeg maar zoals je bijvoorbeeld die garage deuren met een loopdeur hebt? Dat je de schuifdeur of een deel van de wand waar hij in zit scharnierend maakt? dan kun je de schuifdeur voor dagelijks gebruik gebruiken en bij het verhuizen van de planten doe je de scharnier deur open?

(of een 2e deur op een andere plek erin maken?)

PS: met die opmerking bleef ik wel binnen het gedachte beleid van Quolibet.....onze forum oprichter heeft ook een joekel van een gat onder zijn kas gegraven omdat die ruimte voor z'n plantjes en beestjes nodig had :P
Dit is technisch niet mogelijk met mijn kas scharnieren in plaats van een schuifdeur zou nog kunnen maar ik denk dat ik het maar zo laat twee maal per jaar tillen valt nog mee en ik kan nog altijd hulp vragen.
In ieder geval bedankt voor het mee denken.
greetz,Bert

Plaats reactie