Kamerterrarium

Forum voor serre en kas gerelateerde onderwerpen.
kurtlippens
Physignathus
Antispam: Nee
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door kurtlippens » do 27 aug 2009, 21:12

Uit respect voor de bouwwerkzaamheden van Jan Paul onthul ik een van mijn kamers (nog in opbouw) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Observatie is de beste leermeester !

Jan Paul

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door Jan Paul » vr 28 aug 2009, 21:06

Hoe droog kan je zijn, zegt ie ook nog, dit is wel een heel groot project?? Haha, je bent net zo gek als ik!! Geweldig Kurt, heel erg mooi en vooral strak, beetje oud grieks/romeins lijkt het?

Vraagje, zijn die tegels nu die Flagstone tegels die normaal gesproken andersom gebruikt worden? Ik heb daar ook een partijtje van liggen en wou deze ook andersom gaan inlijmen tegen de muren aan, ik heb licht rood en gele tegels, worden tegenwoordig veel als terras tegels gebruikt en de andere kant is heel zaai plat... Klopt dat?

Hoe dan ook, echt heel erg mooi! Is dat voor je Sulcata's of?

jfk
Physignathus
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door jfk » vr 28 aug 2009, 22:15

Zo he,dat is helemaaaal niet verkeerd zeg. :clap:

Willem
Beheerder
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door Willem » zo 30 aug 2009, 12:19

tering.. dat is nog eens een bak zeg! Wat komt er in?
Developer of Viva-Cura.nl

Jan Paul

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door Jan Paul » di 01 sep 2009, 11:00

Voor de gein een schatting van deze kamer, 8 bij 10 of?

jfk
Physignathus
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door jfk » di 01 sep 2009, 16:36

ik gok op 6 bij 6. :D

Willem
Beheerder
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door Willem » di 01 sep 2009, 18:02

ik gok 5 op 8, de deuren samen zijn zo'n 2,4 breed, dus dat geeft +/- 5 voor die zijde, de andere zijde is wat groter (althans daar lijkt het op)

kurtlippens
Physignathus
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door kurtlippens » di 01 sep 2009, 18:11

Jan Paul schreef:Hoe droog kan je zijn, zegt ie ook nog, dit is wel een heel groot project?? Haha, je bent net zo gek als ik!! Geweldig Kurt, heel erg mooi en vooral strak, beetje oud grieks/romeins lijkt het?

Vraagje, zijn die tegels nu die Flagstone tegels die normaal gesproken andersom gebruikt worden? Ik heb daar ook een partijtje van liggen en wou deze ook andersom gaan inlijmen tegen de muren aan, ik heb licht rood en gele tegels, worden tegenwoordig veel als terras tegels gebruikt en de andere kant is heel zaai plat... Klopt dat?

Hoe dan ook, echt heel erg mooi! Is dat voor je Sulcata's of?
Het zijn idd dergelijke tegels, deze worden hier in het natuursteenbedrijf verkocht als dolpur tegels, de onderkant is idd ruw, voor mij dus mooier :lol:
Mijn sulcata's zitten in een andere kamer, hier komen panterschildpadden in (Stigmochelys pardalis babcocki)
Deze kamer is 6.7 x 5.2 meter groot, maar er is nog een aanpalende kamer in opbouw van 4.2 x 5 meter met een even grote verdieping

Willem
Beheerder
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door Willem » di 01 sep 2009, 18:13

deze hele kamer voor alleen panterschildpadden? Vergen deze dieren zoveel ruimte dan (ken ze verder niet), of plaats je er nog wat cyclura ofzo bij :D

kurtlippens
Physignathus
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door kurtlippens » di 01 sep 2009, 18:28

Willem schreef:deze hele kamer voor alleen panterschildpadden? Vergen deze dieren zoveel ruimte dan (ken ze verder niet), of plaats je er nog wat cyclura ofzo bij :D
Nee, ik combineer niet graag en beperk me tot schildpadden, deze kamer is enkel voor de panterschildpadden, het zijn dieren van 42 cm dus deze vragen nogal wat ruimte, aanpalend word nog een uitloop naar buiten gemaakt.
Eén van de andere kamers die dienst doet voor de opkweek van de hatchlings en als verblijf voor Indotestudo elongata, Indotestudo forstenni en Geochelone elegans :

Afbeelding

Willem
Beheerder
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door Willem » di 01 sep 2009, 18:54

Erg sjiek allemaal zeg. Ik krijg de indruk dat je een erg groot huis hebt. Hoe doe je het op bovenstaande foto met de algemene temperatuur en RV etc? Is de gehele ruimte op een bepaalde temperatuur verwarmd?

Jan Paul

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door Jan Paul » wo 02 sep 2009, 08:31

Sprakeloos, echt prachtig opgezet! Pardalis word groot idd, hoe groot is deze groep? Schijnen ook best behoorlijk intelligent te zijn en wat ik leuk vind aan hun is dat ze best druk kunnen zijn, ik heb 12 jaar een man gehad en is helaas overleden, hij was zo verschrikkelijk leuk!!!

Heb je heel toevallig ook foto's van het verblijf met de Sulcata's hierin, lijkt me leuk om te zien, ik vraag me wel vaak af of ik deze reuzen wel kan houden uiteindelijk... Maar goed, belangrijkste is gebeurd en dat is deze dieren weer gezond krijgen, ze waren er slecht aan toe, en de rest is toekomst.

kurtlippens
Physignathus
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door kurtlippens » zo 27 sep 2009, 22:18

Jan Paul schreef:Sprakeloos, echt prachtig opgezet! Pardalis word groot idd, hoe groot is deze groep? Schijnen ook best behoorlijk intelligent te zijn en wat ik leuk vind aan hun is dat ze best druk kunnen zijn, ik heb 12 jaar een man gehad en is helaas overleden, hij was zo verschrikkelijk leuk!!!

Heb je heel toevallig ook foto's van het verblijf met de Sulcata's hierin, lijkt me leuk om te zien, ik vraag me wel vaak af of ik deze reuzen wel kan houden uiteindelijk... Maar goed, belangrijkste is gebeurd en dat is deze dieren weer gezond krijgen, ze waren er slecht aan toe, en de rest is toekomst.
De groep pardalis bestaat uit 5 dieren (2.2.1)
Even kijken voor foto's van het sulcata verblijf.
Deze zitten in een kamer van 6 x 5.2 m2, bij temp boven de 20°C gaan ze ook naar buiten...

kurtlippens
Physignathus
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door kurtlippens » zo 27 sep 2009, 22:20

Willem schreef:Erg sjiek allemaal zeg. Ik krijg de indruk dat je een erg groot huis hebt. Hoe doe je het op bovenstaande foto met de algemene temperatuur en RV etc? Is de gehele ruimte op een bepaalde temperatuur verwarmd?
Het is niet in huis hoor, ik heb aanpalende grond gekocht voor de dieren, hierop zijn verblijven gezet.
Verwarming gebeurd grotendeels met accumulatiekachels...

kurtlippens
Physignathus
Contacteer:

Kamerterrarium

Ongelezen bericht door kurtlippens » zo 27 sep 2009, 22:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding