Martinique en Saint Lucia

Forum voor natuurwaarneming gerelateerde onderwerpen.
Robert H
Phelsuma
Antispam: Nee

Ongelezen bericht door Robert H » di 04 jan 2011, 22:53

Hier wat foto's van een maandje Caribische eilanden! Wat krabben en mangrove voor de liefhebbers, natuurlijk anolissen (Anolis roquet), landschapje, zeldzame Iguana's (Iguana delicatissima, kikkers (Eleutherodactylus martinicencis, Rhinella marina, Scinax ruber), kolibrie (Eulampis jugularis)...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Robert H op di 04 jan 2011, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurens
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Laurens » di 04 jan 2011, 23:18

Echt serieus prachtig die mangroven!!

Verder de rest ook mooie foto's hoor ;)
Staan een aantal serieus mooie dieren tussen
Huidige collectie:
1.0 Lygodactylus williamsi
0.3 Dendrobates leucomelas

Gehad:
3.0.0 Physignathus cocincinus (Easy, Lizzy & Lazy)
1.0.0 Physignathus cocincinus (Speedy)
Pachnoda marginata peregrina
Carausius morosus
Neocaridina heteropoda
Blaptica dubia
Diverse vissen

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » wo 05 jan 2011, 00:28

Wenkkrabben zijn super om bezig te zien. Zijn leuke sociale diertjes.

Er zitten daar paar prachtanolissen bij, wauw.

Zoiezo mooie foto's van mooie omgeving.

evert
Paleosuchus

Ongelezen bericht door evert » wo 05 jan 2011, 07:53

Inderdaad een mooi gebied Robert. Toevallig ook op Dominica geweest? Daar is het regenwoud nog vrijwel ongerept. Heb daar gewerkt met I. delicatissima.

Robert H
Phelsuma

Ongelezen bericht door Robert H » wo 05 jan 2011, 08:56

Ben ik ook geweest ja. Dat eiland is echt mijn favoriet! Unieke ongereptheid voor een Caribisch eiland! Heel wat afgelopen daar in de regenwouden...Afspoelen onder een waterval, beetje snorkelen bij Champagne ofzo....(zucht...goede tijden...)
I. delicatissima is mooi he?! Waar heb je gezeten?

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » wo 05 jan 2011, 09:19

Erg mooi zeg.
Ben benieuwd of er wat meer topics komen met dergelijke foto's van dergelijke reizen :)

Grappig hoe je op elke anolis foto een copyright hebt staan en op de rest niet. Waar zullen je interesses toch liggen ? :P
Developer of Viva-Cura.nl

evert
Paleosuchus

Ongelezen bericht door evert » wo 05 jan 2011, 10:05

Robert H schreef:Ben ik ook geweest ja. Dat eiland is echt mijn favoriet! Unieke ongereptheid voor een Caribisch eiland! Heel wat afgelopen daar in de regenwouden...Afspoelen onder een waterval, beetje snorkelen bij Champagne ofzo....(zucht...goede tijden...)
In mijn optiek is dit het mooiste eiland van de gehele Caribische regio. Nergens is de natuur zo puur. Uit vrijwel alle rivieren kan je het water zo drinken. Als je je hand op sommige plaatsen over de rivierbodem laat gaan dan heb je gelijk rivierkreeften te pakken. Bij Champagne Bay heb je overigens een kolonie I. delicatissima zitten. Gewerkt hebben we vanuit Roseau en zijn zo ongeveer over driekwart van het eiland gegaan. Zoals bv, de Mangrove in bij Portsmouth, de regenwouden op verschillende eilandlokaties, boiling lake, Trafalgar falls, Emerald pool, Carib territory. De laatste is uniek te noemen. De Carib indianen leven aldaar nog volgens de wetten van oudsher. Het opperhoofd bepaald en regelt alles. Zelfs of en met wie een Carib meisje mag gaan trouwen. Caribs zijn goed te herkennen aan hun haar en mooie mensen om te zien. Ik schiet overal enorme ladingen foto's maar Dominica heeft voor mij tot nu toe grootste aantal opgeleverd.

Robert H
Phelsuma

Ongelezen bericht door Robert H » wo 05 jan 2011, 10:43

Willem schreef:Erg mooi zeg.
Ben benieuwd of er wat meer topics komen met dergelijke foto's van dergelijke reizen :)

Grappig hoe je op elke anolis foto een copyright hebt staan en op de rest niet. Waar zullen je interesses toch liggen ? :P
Ja haha, tis wel zo ja, komt ook omdat die foto's nog gebruikt gaan worden in een artikeltje ofzo...
Meer topics met exotische natuur: JA!

Robert H
Phelsuma

Ongelezen bericht door Robert H » wo 05 jan 2011, 10:53

evert schreef:
Robert H schreef:Ben ik ook geweest ja. Dat eiland is echt mijn favoriet! Unieke ongereptheid voor een Caribisch eiland! Heel wat afgelopen daar in de regenwouden...Afspoelen onder een waterval, beetje snorkelen bij Champagne ofzo....(zucht...goede tijden...)
In mijn optiek is dit het mooiste eiland van de gehele Caribische regio. Nergens is de natuur zo puur. Uit vrijwel alle rivieren kan je het water zo drinken. Als je je hand op sommige plaatsen over de rivierbodem laat gaan dan heb je gelijk rivierkreeften te pakken. Bij Champagne Bay heb je overigens een kolonie I. delicatissima zitten. Gewerkt hebben we vanuit Roseau en zijn zo ongeveer over driekwart van het eiland gegaan. Zoals bv, de Mangrove in bij Portsmouth, de regenwouden op verschillende eilandlokaties, boiling lake, Trafalgar falls, Emerald pool, Carib territory. De laatste is uniek te noemen. De Carib indianen leven aldaar nog volgens de wetten van oudsher. Het opperhoofd bepaald en regelt alles. Zelfs of en met wie een Carib meisje mag gaan trouwen. Caribs zijn goed te herkennen aan hun haar en mooie mensen om te zien. Ik schiet overal enorme ladingen foto's maar Dominica heeft voor mij tot nu toe grootste aantal opgeleverd.
Bij gebrek aan leiding water (ja echt) hebben we ons zelfs een keer in de rivier moeten wassen. Ik zou benedenstrooms dat water niet meer drinken trouwens!
De natuuratracties zijn gigantisch mooi en de bevolking ook super vriendelijk en behulpzaam! We zijn ook in het Carib territory geweest ja. Grappig te zien dat ze er ook echt Zuid-Amerikaans uit zien inderdaad in tegenstelling tot de hoofdzakelijk negroide bevolking. Ik heb een mooi gevlochten mandje thuis van ze...
Saint lucia kan ik een beetje vergelijken qua sfeer met Dominica maar Dominica heeft dat rouw randje niet zoals St. Lucia dat heeft (arm, troep lang de wegen enzo) en de St. Lucianen snappen over het algemeen niks van de waarden en normen mbt tot de natuur.

Gr. Robert

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Doris » wo 05 jan 2011, 11:48

Zucht, je zou toch bijna aan anolissen beginnen als je deze plaatjes ziet. Mooi hoor! :)
Tijd om ook maar eens een exotisch reisje te boeken.
Voor wijn bij het water, moet er water bij de wijn!

Plaats reactie