Fochteloërveen

Forum voor natuurwaarneming gerelateerde onderwerpen.
yoontjuh
Physignathus
Antispam: Nee

Fochteloërveen

Ongelezen bericht door yoontjuh » do 28 apr 2011, 11:24

Afgelopen zondag een eind wezen fietsen in de omgeving (Drenthe) en voor het eerst in Fochteloërveen geweest.
Een ontzettend mooi natuurgebied. Tijdje bij een plas gezeten en daar 3 ringslangen gezien :D Echt geweldig, aangezien ik nog nooit een slang in het wild heb gezien. Deze zwommen daar in de plas waar ook een heleboel kikkers zaten.
Ook nog een woelmuis gezien, alleen zijn al die dieren veel te snel. Voordat ik mijn camera paraat had, waren ze alweer verstopt :P

Maargoed was behoorlijk geschokt geschokt om te horen dat een deel van dit mooie gebied is afgebrand. We hadden maandagochtend al een hoop sirenes gehoord...

Hier nog wat info over het gebied voor de geïnteresseerden: http://www.natuurmonumenten.nl/content/ ... C3%ABrveen

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Fochteloërveen

Ongelezen bericht door Ragecrusher » do 28 apr 2011, 11:41

Dat is in dat hoogveengebied? Was hier op het nieuws dat er daar brand was. Gelukkig weet de natuur zich daarvan vrij snel te recuperen. ;)

Willem
Beheerder
Contacteer:

Fochteloërveen

Ongelezen bericht door Willem » do 28 apr 2011, 12:09

inderdaad ernstig geweest, zo ook de meinweg in Roermond. Maar zoals rage al zegt, de natuur herstelt zich aardig snel op dat gebied. Gelukkig zijn het niet erg grootte oppervlaktes.
Developer of Viva-Cura.nl

Plaats reactie