Solar Raptor, bestelling interesse?

Forum voor verlichting, verwarming, luchtvochtigheid, ventilatie, inrichting en overige gerelateerde onderwerpen.
Willem
Beheerder
Antispam: Nee
Contacteer:

Re: Solar Raptor, bestelling interesse?

Ongelezen bericht door Willem » vr 17 aug 2018, 22:08

Even wat algemene informatie. De Solar Raptor lampen hebben een heel bereik. Hier hangen ze ook op ruim 150 hoogte en het licht bereikt de grond prima. Zal morgen eens een foto maken.

Je hebt inderdaad lampen met en zonder evsa (externe voorschakelapparaat)
De lampen met een evsa geven veel meer licht en uv dan lampen zonder.
Met evsa heb je in 35/50/70 watt.

Momenteel zijn Solar Raptor lampen eigenlijk nog altijd het beste.

Qua evsa zou ik niet voor de Solar Raptor variant gaan. Deze zijn overdreven prijzig. Hier heb ik zelf een aantal verschillende evsa liggen, waaronder Philips en OSRAM. Als tip raad ik je aan om deze via budgetlight.nl te kopen. Scheelt je zomaar een paar tientallen euro's voor hetzelfde.

Mocht je willen kunnen schakelen, dan heeft Philips tegenwoordig ook een model waar je tussen verschillende wattages kan schakelen. Zo kun je dus alle wattages op 1 vsa aansluiten (als het te warm wordt sluit je bijvoorbeeld een 35w lamp aan. Als het kouder wordt sluit je een 70w lamp aan en zet je de schakelaar om.

Op dergelijke hoogte gaat een Solar Raptor volgens mij prima kunnen. Kikkers hebben inderdaad niet heel veel nodig t.o.v. wat deze lamp op 30cm uitstraalt, maar voor eventuele hagedisjes is dit vervolgens weer ideaal.
Developer of Viva-Cura.nl

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » vr 17 aug 2018, 22:11

Osram PTi 70/220-240 I
https://www.budgetlight.nl/osram-pti-70-220-240-i
Bijvoorbeeld deze voor de 70w lampen (hier heb ik er 2 van in omloop). Scheelt aanzienlijk in prijs.
Volgens mij heb ik model s ook nog, maar dit zal ik morgen even nakijken.

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » zo 19 aug 2018, 10:31

Dank je voor de info, het scheelt aanzienlijk in prijs, ik ga er ook vanuit dat ik er maar eentje nodig heb van 70watt voor dendrobatus en de oplopende temperatuur in het paludarium, aan de andere zijde zet ik een halogeen stralen van 50 watt die knallen een behoorlijke lichtbundel die ken ik al vanuit eerdere bevindingen.

Eduard.

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » ma 20 aug 2018, 19:54

Hier heb ik tegenwoordig een led flood lamp hangen van 30w. Hoop licht met weinig wattage.

Ook ledpanelen werken ideaal. 100/120 Lumen per watt. Zijn in diverse formaten te verkrijgen en eventueel ook dimbaar.
De 60x60 panelen hier kostte 25€ per stuk.

Plaats reactie